4 Haziran 2007

Sabit Giderlerimiz

Sabit Giderlerimiz
Hayatımız sabit ücret oldu. Telefon, elektrik, su, ADSL, doğalgaz gibi aldığımız hizmetlerin içine sokuşturulan ve müşteriye büyük bir külfet olarak yığılan sabit ücretler. Aslında üstü kapalı o kadar çok hizmete sabit ücret ödüyoruz ki... Tüm bu faturalarımıza eklenen sabit ücretlerin toplamı iki kişiye 15 günlük tam pansiyon bir tatil eder. Abarttığımı düşünen hesaplasın. Hatta bu toplama bir de 15 günlük tatil süresince kullanmayacağınız elektrik, gaz ve telefon harcamalarından kaynaklan artıyı ilave edin bak nasıl rakamlara ulaşılıyor. Param yok tatile gidemiyorum ha..! Sabit ücret ödemelerimizin bir kısmı görünüyor ama söz gelimi cep telefonlarının hazır kartlılarında faturası olmadığı için bunları görmüyoruz. Fakat özellikle sabit hatlı telefonlar ve su faturalarında haksızlık öyle boyutlara varıyor ki almadığınız hizmetin dahi sabit ücretini ödemek durumuyla baş başa kalıyorsunuz.
Çoğu kişinin başına gelmiştir! Cep telefonunuz bir faturayı ödeyemediğiniz için aramaya kapanır. Aramaya kapandığı halde siz arandığınız ve hizmet almaya devam ettiği için bunu normal görebilirsiniz. Lakin normal değil! Şöyle ki eskiden bir kişi faturasını ödemediği zaman telefonu hem aranmaya hem de aramaya kapatılırdı. Çok şükür bilinçli bir yurttaşımız bu konuda tüketici mahkemesine giderek; "bu uygulamanın sadece telefon sahibini değil, aynı zamanda faturasını düzenli ödeyen kişilerin iletişim hakkını engellediği" kararını aldırdı. Böylece artık telefonunuz aranmaya kapandığı yani siz arayamasanız bile sizi aramak isteyenler bir kaç ay daha size ulaşabiliyor. Bu çok doğru bir karardı. Zira, dünyada sadece sizde telefon olduğunu düşünsenize... ne işinize yarar? Bu hizmeti alan kişi toplam hizmet ağını düşündüğü için alır. Tanıdığınız insanların hiçbirisinin telefonu olmasa ya da sadece bir GSM operatöründen başka bir operatörü aramayan cep telefonu hattınız olsun ister misiniz? Dolayısı ile bir kişi telefon hattı aldığında arama hizmeti ve aranma hizmetini satın alır. Faturasını ödemediği için bir kişiye harici olarak bir başkasının ulaşamaması onun iletişim hakkının engellenmesidir. Bu Avrupada böyle kabul edilir. Bizde de bu hizmet yani telefon faturasını düzenli ödeyen kişinin başka bir faturasını düzenli ödemeyen aboneye ulaşma hakkı 2-3 ay kadar sürer. Buraya kadar her şey normale yakın!
Sorun siz faturayı geçiktirip, telefonunuz kesildiği ve bu hizmetten faydalanamadığınız zaman dilimi içinde bile sabit ücret ödemeye devam etmenizdir. Diyelim ki, sözünü ettiğimiz akıbete uğramış telefonunuzu kapatmayı düşünüyorsunuz. Asıl hedefiniz ileride ödemeyi düşündüğünüz ama güçünüzün yetmediği faturalara sabit ücretin binmemesi. Yine kurtulamazsınız! Çünkü, hattı iptal ettirebilmeniz için tüm borcunuzu kapatmanız gerekiyor. Cep telefonları, elektrik hattı, sabit telefonlar, su faturaları için bunlar hep geçerli... Almadığınız hizmetin sabit ücretini ödemeye devam ediyorsunuz.
Tire, Torbalı, Menderes gibi çevre ilçelerde işiniz daha zor. Aboneliğinizi iptal ettirebilmek için İzmir'e gitmek zorundasınız. Bu nasıl bir çarpıklıktır ki abone olduğunuz yerden aboneliğinizi iptal ettiremiyorsunuz? Şimdi buradan soralım GSM bayilerine: “bu konuda bir çaba içinde misiniz? Aboneliklerini iptal ettirmek isteyen müşterileriniz için böyle bir başvuru da bulundunuz mu? Büyükşehir kanununa göre merkez ilçe statüsü kazanan bu ilçelerimize GSM bölge temsilcilikleri aynı hakları vermeyi düşünüyor mu?” Peki dünyada iletişimden en çok vergi alan ülkelerin başında geldiğimizi ve enformasyon hizmetleri ucuzladıkça ülkelerin gelişmişliğinin arttığından haberiniz var mı?

Günün Sözü: "Gayrimeşru bir muhabbetin neticesi, merhametsiz azap çekmektir" Bediüzzaman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İnsanlık konuşma ve yazıyla yani iletişimle birlikte teknolojik gelişim sağlayabilmişlerdir. Medeniyet ise bu hasletleri hoşgörü, sevgi ve ahlaklı kullanmakla olur.