2 Şubat 2009

Ne Olacak Ramazan İsmail Uygur’un Hali?

Torbalı Cumhuriyet Mahallesi - Sevgi Yolu, tarihi çınarlı yol
Torbalıda Ramazan İsmail Uygur’un Ahvali

Dr. İbrahim Öz, CHP'nin İzmir - Torbalı Belediye Başkan Adayı olarak açıklandı. Yani Ramazan İsmail Uygur, mevcut, CHP'li Torbalı Belediye Başkanı Ramazan İsmail Uygur tekrar aday gösterilmedi. Ne yalan yazayım bende şaşırdım!

Sayın Ramazan İsmail Uygur’un aday olamayacağının ilk sinyalini 10 Ekim tarihinde kaleme aldığımız “İsmail Uygur konusunda tereddütlerim var” alt başlığı içinde sıralamıştık. Neredeyse 4 ay önceden Ramazan İsmail Uygur’un neden aday olamayacağı yönünde kısa uzun 5 yazımızda değinmişiz. http://cenksarigol.blogspot.com/2008/10/aizi-kocaolu-tekrar-aday.html

"Peki bunları biliyoruz zaten. Okumuştuk, hatırladık..! Sende yazdın. O zaman ne diye şaşırdın?
” sorusu ortaya çıkacaktır. Aslında 30 Ocak 2009 tarinde CHP Gen. Mer. Kulislerinden aldığım duyum ibrenin Ramazan İsmail Uygur’u gösterdiği yönündeydi. Oysa ben il Bşk. Kemal Karataş’ın Ramazan İsmail Uygur’u istemediğini, İzmir Büyük şehir belediye başkanı Aziz Kocaoğlu’nun ise “olsa fena olmaz” tavrı ile çokda ısrarsız hareket ettiğini duymuştum. Hatta bu durumu sezen Ramazan İsmail Uygur’un,
Ben olmayacaksam Sedat Uzunbay olmalı!
gibi alternatif gösterici sözlerinin bile doğru-yanlış olduğu gelmişti.

Aziz Kocaoğlu zaten Ankara'dayken, geçen Perşembe (29 Ocak 2009)Perşembe CHP Genel Merkezine (Ankara) gelen Ramazan İsmail Uygur ve burda olan İzmir Büyükşehir Belediye başkanı ve CHP başkan adayı Aziz Kocaoğlu’nu ve bazı Chp Parti meclisi (PM) üyelerini ikna ederek, ismini neredeyse kesinleştirdiği duyumunu aldığım için. Pazar günü internet sitelerine düşen ve Sevim Olgun’un büyük bir muhabirlik başarısı ile öğrendiği “Dr. İbrahim Öz aday” haberi beni şaşırttı. Meğer benim yoğun iş temposundan mesefali olduğum günden Kemal Karataş’ın Ankara’ya gelmesiyle değişmiş, pusula ibresi 180 derece dönmüş..! http://cenksarigol.blogspot.com/2008/11/aziz-uygur-uzunbypas.html Yinede temkinliyim. Parti CHP olunca, isimler ortaya halkın ve teşkilatların heyacanını ölçmek içinde atılmış olabilir! Kesin değil yani... umutsuz olmayın hey ey hey...

Dr. İbrahim Öz aday

Sayın İbrahim Öz’ün farklı bir siyasetçi olduğunu, eğer Ramazan İsmail Uygur’un doğruluğu kanıtlı yanlışlarını dillendirmesi, raporlaması durumunda daha çok şansı olacağına inanıyordum. http://cenksarigol.blogspot.com/2009/01/torbal-baskan-adaylg-ve-chp.html Fakat bunu yapmadı. Zaten Dr. İbrahim Öz referansları daha güçlü olduğu, Torbalı CHP Teşkilatı %100 destek verecek diye aday belirlenmedi. Bu tamamen CHP Genel Merkezi ve İzmir güç dengelerinin ortaya çıkardığı bir sonuçtur. Şimdi öğreniyorum ki, Dr. İbrahim Öz genel merkezine sunduğu özgeçmişini kısa tutmasına rağmen Ek’leri kabarık bir dosya sunmuş. Görev yaptığı yerlerde kurum, kuruluş ve üstlerinden aldığı başarılar, takdirler, taltifler, ödüller, onur ve tebrik belgeleri var. Referas kısmına ise sadece şunu yazmış Dr. İbrahim Öz, “tüm hastalarım”. Sonrasında CHP Genel Merkezinin başta Afyon olmak üzere Dr. İbrahim Öz’ün cv’sinde belirttiği tüm görev yeri CHP teşkilatlarından hakkında bilgi toplanmış.

Sedat Uzunbay'ın neden CHp P'den uzaklaştırıldığını, milletvekili listesine dahi alınmadığını, Ramazan İsmail Uygur’un neden aday olmadığını, tekrar sıralamaya luzum yok. http://cenksarigol.blogspot.com/2008/11/ismail-uygur-ve-sedat-uzunbay-kal.html Ben onu neredeyse 4 ay önce yazdım ve olmayacağı yönünde ısrarla görüşlerimi, nedenlerini belirttim. (bazıları kapak yapıp kapatmadan içine bunuda eklemeyi bi zahmet unutmasın! Ben koymak zorunda kalmayayım)... Nasılsa benim 3-4 ay önce yazdıklarım sık sık tekrar edilecektir..! gelelim yazımızın konusuna;

Ne olacak bu Ramazan İsmail Uygur’un durumu?
Ramazan İsmail Uygur önce hakim olduğu ilçe teşkilatını kullanara, milletvekilleri, il ve genel merkez üzerinde baskı kurmaya çalışacaktır. Bu tahminen gelecek hafta başına kadar sürer. Elbette bu süreçte genel merkezin açıklanan Dr. İbrahim Öz kararında yumuşama görülür ama geri adım olmazsa ikinci aşamaya geçilir. İkinci aşamada Ramazan İsmail Uygur ve teşkilatındaki destekçileri retleşmeye gider! “genel merkeze desteğin çekileceği sinyalleri gönderilir. yani İbrahim Öz’ü desteklemeyiz” buna paralel ve uzlaşılabilir isim olarak, Sedat Uzunbay ismi ortaya sürülür.

CHPde Genel Merkezin bir adım geri atması, kendilerininde bir adım geri vites göstermesi gibi uzunbay isminde uzlaşma isterler. Tahminen bu soğuk savaş 13 şubat’a kadar sürer. Eğer bu tarihe kadar sonuç alınmazsa Ramazan İsmail Uygur, teşkilattan destek verenler, taraftarları, Sedat Uzunbay özellikle Torbalı Ticaret Odası Seçimi (16 Şubat) sonuçunuda gözeterek, (özellikle Muzaffer Sekban kazanırsa) BAĞIMSIZ adaylığını açıklar! Bu arada süreç devam ederken Ramazan İsmail Uygur taraftarları ve CHP’liler olarak kırılma ortaya çıkar. Yani uzlaşmacı kişiliği ile İbrahim Öz teşkilattan çok kişinin kırgınlığını, hayal kırıklığını tamir eder. Özellikle parti yöneticilerinden bazıları “Genel Merkezimizin kararını sorgulayabilir ama karşı çıkamayız” diyerek, Ramazan İsmail Uygur saflarını bozarlar...

Mevcut Partiler ve Adaylarının Durumuna bakalım;
-MHP’nin bizzat genel başkan Devlet Bahçeli tarafından açıklanan adayı Torbalı esnaf Odası Başkanı Sezai tamer “Hastalık” bahanesi ile hakaret eder gibi çekildi...
-DP daha aday açıklamadı,
-SP aynı... maksat boş kalmasın adaylık!
-DSP farksız!
-BBP farksız...
Sonuçta Ramazan İsmail Uygur seveni sevilmeyeni ile güçlü bir isim ve bu isimle CHP ile Ak Parti arasında geçeceği kesin olan bir yarışa iddialı bir şekilde katılabilir. Üstelik başarılamayan Torbalı MHP, BBP, DP, SP ve DSP'nin "koalisyon adayı" olarak toparlayıcı isim olmasıda muhtemeldir.
Siz bana bakmayın ben anlamam bu işlerden, zaten ben Torbalı’dan uzağım, anlamam. Durmadan bize gazetecilik dersi veren, daha önce “benim çalıntı yazdığımı söyleyip, ispatlamayan şerefsiz ve biteviye haysiyet düşkünüdür” çağrısı yaptıklarımı ama hala üzerlerinde bu etiket yapışık dolaşanları okuyun! Hassasın görüşleriyle Nirvana’ya çıkarsınlar sizi...


Cenk SARIGÖL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İnsanlık konuşma ve yazıyla yani iletişimle birlikte teknolojik gelişim sağlayabilmişlerdir. Medeniyet ise bu hasletleri hoşgörü, sevgi ve ahlaklı kullanmakla olur.