29 Ocak 2009

Ol Mesele Torbalı OSB

Torbalı Kabacakırı Organiza Sanayi Bölgesi Kuşbakışı Görünüş

Ol Mesele Torbalı OSB!

Torbalı Kabacakırına Organize Sanayi Bölgesi (OSB) yapımına karşı çıktık. Çıkmaya devam edeceğiz. Sayın Ertan Ünver ile aynı görüşlerin farklı tezahur ve tepkileri üzerine delhizlere kaptırdık. Oysa hep temenni ve uğraşımız “Kabacakırı OSB Kurulmasın” rahlesi üzerinde duruyor. Bizim,
Kabacakırı OSB için mevcut Torbalı Ticaret Odası (TTO) Yönetiminde bulunduğu halde şimdi Muzaffer Sekban muhalifi olanlardan neden OSB karşıtı bir söylem yada şerhlerini duymadık
ana fikirli yazılarıma http://cenksarigol.blogspot.com/2009/01/mesele-olmak-mechele-deil.html karşılık...

Ertan Ünver, 26 Ocak 2009 tarihli yazısında benim nazarımda en önemli ve bana hitap eden cümlesinde, şöyle diyor;
Fakat buna kimse karşı çıkmadı bunca zaman diyor.. Yok, yok karşı çıkıldı hep.. Muhalif yöneticiler de karşı çıktı; daha sonra yönetimin mu-halifi olanlar da.. Fakat, TOGİAD'ın çalışma programının ana maddelerin-den biri olduğu için, kimse ayrıca ve özellikle belirtmeye gerek görmedi..

Torbalı Genç İşadamları Derneği (TOGİAD) kuruluşunda Genel Sekreter olarak bulunmam dolayısıyla, üye arkadaşlarımızın fikir ve çalışmalarımız hep bu yönde oldu doğrudur. Bundan bir şüphemde yok. Lakin benim sorguladığım defaatle belirttiğim gibi halen TTO yönetiminde bulunduğu halde şimdi Muzaffer Sekban muhalifliği yapan “Değişim Grup” içerisindeki kişiler bu güne kadar ne tepki verdiler Kabacakırı OSB için? Şimdi 3. http://cenksarigol.blogspot.com/2008/12/torbal-ticaret-odas-seimi.html Kez aynı cümleyi tekrarlayalım;
“...Ben Torbalı Ticaret Odasında şimdi muhalif olan yöneticilerinin hiçbirisinden Torbalı Kabacakırı OSB konusunda karşı söylem duymadım (Oldu da ben kaçırmışsam şimdiden özür dilerim). Eh Torbalı Ticaret Odasından OSB konusunda muhalif bir ses duymamışsak, hemfikir olunduğunu düşünmemiz gerekir. O takdirde en önemli soru önümüze düşer, ‘Bir ilçenin Ticaret Odası başkanı ve meclisinin ilçelerine OSB getirmesi başarı değil midir?

Aydın Mimaroğlu, Vahap Olgun, Yurdal Alkan, Yurdadoğu Mutlu, Gökhan Şapcı, Davut Kırşan, Yaşar Çetin vb. TOGİAD üyesi arkadaşlarımızın fikirlerini, Kabacakırı OSB’nin başka bir yere kurulması konusundaki çalışmalarını biliyorum ve takdir ediyorum. Gelgelelim bir Torbalılı olarak bu ayıbın kurulmaması yönünde şimdi Muzaffer sekban’a muhalefet eden TTO yöneticilerinin hem fikirlerini öğrenmek istemem hemde bugüne kadar karşı olmalarını karşılayacak, yöneticilik vasıflarıyla ne gibi işler yaptıklarını sorguluyorum. Yada tekrar ve çalışabilecekleri Aydın Mimaroğlu gibi tarafsız ve siyasi partiye angaje olmamış bir başkan ile TTO yönetimine gelirlerse ne yapmayı düşünüyorlar? kabacakırı OSB kosunda karşı adımlar yada geri adımlar atmaya hazırlar mı?

Biz şimdi Muzaffer Sekban muhalifi olan isimlerin Torbalı Kabacakırı OSB konusunda ne düşündüklerini, bugüne kadar nasıl karşı çıktıklarını açıklamaları yönlü ilk yazıyı tam bir önce yani 2008'in son haftası dile getirdik. O güne kadar hiç ses çıkmadı. Cevap gönderen, telefon eden, karşı çıkmalarını, çalışmalarını anlatan Torbalı Ticaret Üyesi hiçbir yönetici yok. Şimdi sevgiliş Ertan Ünver çıkmış "var" diyor. Göster o zaman sayın abim. "ŞOL" diye işaret et. "OL" diye isim ver! Ben bir vatandaş, okurum, Torbalı Halkı adına soruguluyorum. TTO üyesi değilim, üye olarak değil. Üyeler belkide Kabacakırı OSB'den rahatsız değildir. Dükkan, iş yeri, imalathane almayı bile düşünüyor olabilirler.! Ben sıradan vatandaş olarak, doğduğum, yetiştiğim, büyüdüğüm, en geç naaşımın döneceği Torbalım ve geleveği adına "Torbalı Kabacakırı OSB Kurulmasın" ana fikri etrafında mücadele ediyorum. Yoksa kim kazanmış, kim kaybetmiş hiç umurumda değil! Bana faydasıda yok.

Lakin bir gazeteci, bu ilçe de yazan birisi olarak, "Değişim" adına yola çıkanların neyi değiştirmek için yola çıktıklarını, değiştirmeyi düşündükleri arasında benim en fazla hassasiyetle üzerinde durduğum 'Kabacakırı OSB' durumunu sorguluyorum. Lütfen çok görmeyin. Tüm bu yazılar çercevesinde TTO yönetimi için mücadele eden hiçbir grubun sevgisi kazanmadığım gibi belkide şimşeklerini çekiyorum. Bunun farkındayım. Oysa çok kolay bir tarafı tutarsınız, desteklediğiniz sizi sever, yerdiğinizde kızar. Kazanır yada kaybedersiniz. Bizim gibi halkın yada doğru bildiğinizin peşinde gider ve gerçeği o doğrudan hareketle arar yada çekmeye çalışırsanız sizden kötüsü olmaz..! Varsın olmasın be ne çıkar? Benim için okunduğunu bilmek yeterli nasıl olsa.


Cenk SARIGÖL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İnsanlık konuşma ve yazıyla yani iletişimle birlikte teknolojik gelişim sağlayabilmişlerdir. Medeniyet ise bu hasletleri hoşgörü, sevgi ve ahlaklı kullanmakla olur.